رعایت قوانین و مقررات جاری
فعالیت وبسایت شیریک طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین مرتبط با جرائم اینترنتی، مجموعهی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده انجام می پذیرد و در نتیجه مشتری یا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با خود می باشد. در صورت انجام هرگونه تغییر در قوانین ، رویه ها و سرویس های شیریک موارد مربوطه در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود ، بنابراین استفاده از سایت به معنای پذیرش هرگونه تغییر است.
تعریف مشتری یا کاربر و تعهدات مربوطه
- مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبتنام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات شیریک اقدام کند. همچنین طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفهای به خرید کالا یا خدمات اقدام میکند.
- تنها فردی که دارنده نام کاربری و رمز عبور است مشتری محسوب می شود. مسئولیت استفاده و حفاظت از رمز عبور و نام کاربری بر عهده ی وی بوده و نیز هرگونه دریافت سفارش خدمات و پشتیبانی از طریق آن نام کاربری و رمز عبور صورت می گیرد.
- کاربران متعهد میشوند که اطلاعات خود را هنگام ثبتنام به صورت صحیح در وبسایت وارد کنند. در صورت ورود اطلاعات ناقص يا نادرست، مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهدهی کاربران خواهد بود.
- مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد فوق الذکر توسط کاربر باشد، با خود کاربر بوده وکاربر حق هر گونه ادعا علیه شیریک را از خود سلب می کند.
- ورود کاربران به وب سایت شیریک هنگام استفاده از پروفایل شخصی، طرح های تشویقی، ویدئوهای رسانه تصویری شیریک و سایر خدمات ارائه شده توسط شیریک به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس ها و خدمات شیریک است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین شیریک از سوی کاربر است.لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق های قبلی محسوب میشود.
تعریف فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان
- فروشنده، شخصی حقیقی یا حقوقی است که محصول خود را در وبسایت شیریک عرضه کرده، به فروش می رساند. همچنین اعتبار فروشندهها توسط شیریک بررسی و مدارک و تضامین مورد نیاز از ایشان اخذ میشود.
- مسئولیتهای مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده فروشندگان است.
- در صورت درخواست خریدار فاکتور رسمی کالاهای عرضه شده در سایت از سوی فروشندگان توسط فروشنده ارسال میشود. خریداران بعد از ثبت سفارش و قطعی شدن آن، می توانند درخواست ارسال فاکتور رسمی را ثبت کنند.
- سفارش های نهایی شده هر روز کاری، ۳ تا ۵ روز کاری بعد بدست مشتری خواهد رسید، این زمان امکان دارد بسته به نوع کالا تقلیل یابد.
- شیریک تنها درصورتی درخواست مشتری مبنی بر بازگرداندن کالای فروشندگان را میپذیرد که لیبل بارکد نصب شده روی کالا ، جدا نشده باشد.
ارتباط الکترونیکی
ثبت سفارش و استفاده از خدمات شیریک به صورت الکترونیکی انجام می شود بنابراین شیریک به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ می دهد. همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای شرکت از طریق آنها صورت میگیرد.
جهت اطلاعرسانی رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشنها، امکان دارد شیریک برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید.
شماره تلفن: ۰۲۱۲۲۷۴۳۲۷۹
ایمیل:support@shirik.ir
توجه داشته باشید که شماره های فوق الذکر تنها شمارههایی است که شیریک از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال میکند. همچنین این شمارهها سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه شیریک را به اطلاع کاربران میرساند . بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان شیریک ، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام شیریک است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به Support@shirik.ir اطلاع دهید.
سیاستهای رعایت حریم شخصی
- شیریک هویت شخصی کاربران را محرمانه میداند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمیکند، مگر اینکه مطابق حکم مقام قضائی یا طبق قوانین و مقررات جاری کشور موظف باشد اطلاعات مربوطه را در اختیار مراجع ذیصلاح قرار دهد.در این موارد هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت برای شیریک وجود ندارد و کاربران با اعلام رضایت خود در استفاده از خدمات وب سایت حق هرگونه اعتراض را از خود سلب نموده اند.
- شیریک تـمام تـلاش خود را برای محـافظت از اطلاعات شخصی کاربران میکند. لـذا جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی کاربران، کاربر باید تعهد بدهد تا عامل تلاش جهـت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سـایت نبوده و هیچگونه معاونت و یا مشارکتی با اشخاص حقیقی و یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد میدهد که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص و یا موسسهی دیگر را در اسرع وقت به مدیریت سایت شیریک اطلاع دهد.
- می توان کلیه اطلاعات شخصی خود را در بخش پروفایل تغییر داده و ویرایش کرد. این اطلاعات شامل کلیه اطلاعاتی است که در سایت شیریک وارد شده است. بنابراین در صورتی که کاربر شماره همراه خود را به فردی دیگر واگذار کرد، جهت جلوگیری از سواستفاده یا مشکلات احتمالی کاربران باید شماره موبایل خود را در پروفایل تغییر داده و شماره جدیدی ثبت نمایند.مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد فوقالذکر توسط کاربر باشد، با خود کاربر بوده وکاربر حق هر گونه ادعا علیه شیریک را از خود سلب میکند.
- شیریک دسترسی کارمندان خود به اطلاعات کاربران را محدود نموده و هر فرد بنا به مسئولیت خود به میزان مورد نیاز به اطلاعات دسترسی خواهد داشت.
- شیریک محصولاتی مناسب برای استفاده افراد زیر 18 سال به فروش می رساند و در صورتی که کاربران از سن ذکر شده جوان تر هستند می باید با اطلاع والدین و یا قیم قانونی، به خرید و پرداخت اقدام کنند.
- همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات ارایه شده از سوی شیریک ، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، دادهها و کلیه محتوای تولید شده توسط شیریک جزئی از اموال شیریک محسوب می شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصارشیریک است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای شیریک محفوظ می دارد. علاوه بر این، اسکریپتها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط شیریک و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصارشیریک است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب سایت شیریک و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روش های مشابه مانند جمع آوری داده ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای شیریک محفوظ است.
نحوه ثبت، پردازش و ارسال سفارش
- با توجه به اینکه شیریک در همه جای ایران قادر به ارائه خدمات و ارسال کالا میباشد، مدت زمان تحویل کالاها بسته به زمان سفارشگذاری کاربر و محل زندگی وی میتواند متفاوت باشد. به هر حال تیم شیریک حداکثر تلاش خود را میکند تا تحویل کالا به کاربر در اسرع وقت صورت گیرد
- در صورتی که کاربر موفق به دعوت هم گروهی جهت تکمیل سفارش نشود، سفارش کاربر نهایی نشده و شیریک مسئولیتی در قبال تحویل کالا به کاربر نخواهد داشت. همچنین در صورتی که کاربر اقدام به پرداخت آنلاین سفارش خود کرده باشد وجه پرداختی پس از گذشت ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری از تشکیل گروه به حساب مشتری عودت داده می شود.
- کدهای تخفیف ارائه شده توسط شیریک دارای شرایط استفاده و مدت زمان اعتبار می باشد که کاربر حین استفاده از کد تخفیف از شرایط آن آگاه است و چنانچه مدت زمان اعتبار کد تخفیف به اتمام رسیده باشد، شیریک هیچ گونه مسئولیتی در قبال بازگرداندن کد تخفیف ندارد و همچنین تخطی از استفاده کدهای تخفیف تحت شرایط اعلام شده منجر به لغو سفارش خواهد شد.
- حیطه فعالیت از نظر دامنه زمانی 6 روز در هفته یعنی از روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته می باشد ، البته به استثنای تعطیلات عمومی در ایران و به همین دلیل کلیه سفارش های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می شوند. شیریک به مشتریان خود در 7 روز هفته و ۲۴ ساعت در روز امکان سفارش گذاری می دهد.
- کلیه سفارش های ثبت شده در سایت شیریک به وسیله ارسال کد سفارش و پیش فاکتور از طریق پیام کوتاه ، در صف پردازش قرار می گیرند. شیریک همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام میدهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در شیریک به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای شیریک محفوظ است.
- در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
- در صورت بروز تاخیر در پردازش سفارش شما، این موضوع از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی شده و شیریک تلاش خواهد کرد محصول/محصولات مورد نظر شما را ظرف ۴۸ ساعت کاری تامین کند، درصورت عدم تامین کالا بعد از مدت فوق الذکر ، اقلام در انتظار تامین سفارش شما به صورت سیستمی لغو خواهد شد.
- شیریک مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش های ثبت شده قبل از توقف سفارش گیری، پردازش و ارسال می شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای شیریک محفوظ است.
- در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت شیریک، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای شیریک محفوظ است. شیریک در اسرع وقت وجوه دریافتی را طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت مینماید و مشتری با ورود به سایت شیریک میپذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
- کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، شیریک جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
- کاربری هر مشتری شامل نام و نام خانوادگی باید با اطلاعات مدارک شناسایی مطابقت داشته باشد و در صورت عدم تطابق، فروشگاههای اینترنتی مجاز به ارائه خدمات به این گروه از مشتریان نخواهد بود. لذا خریداران محترم می بایست با ارائه تصویر کارت ملی خود و خرید از طریق کارت بانکی متعلق به شخص خریدار که با هویت سفارش دهنده در تطابق می باشد، اقدام به ثبت سفارش نمایند. لازم به ذکر است که این امر به منظور جلوگیری از سواستفادههای احتمالی و مواردی نظیر جلوگیری از خرید با کارتهای سرقت شده و موارد مشابه در نظر گرفته شده است.
- با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه تکمیل اطلاعات حقوقی و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند. همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویلگیرنده ثبت یا انتخاب میکند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود.
- از آنجا که شیریک یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است، در صورت ثبت سفارشاتی که با تعداد اقلام بالایی همراه هستند، لازم است پیش از ارسال، سفارش مشتریان ابتدا توسط شیریک بررسی و در صورت تایید، پردازش گردد. در این موارد پرداخت وجه و تسویه، قبل از ارسال کالا الزامی است؛ درغیر اینصورت سفارشات با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری عودت داده خواهد شد.
- تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکانپذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد
- در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف یا ووچر) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، ووچر یا کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.
- افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، توصیه میشود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی میشود که کاربران کد سبد خرید سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که شیریک هیچگونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.
سرویس مهلت تست ۷ روزه شیریک
در راستای ایجاد سرویس های ارزش افزوده، شیریک با همکاری کلیه تامین کنندگان خود این امکان را ایجاد نموده تا برخی کالا ها دارای فرصت تست باشند و هر گونه نقص فنی در دستگاه شامل سرویس تعویض بدون قید و شرط و فراتر از سرویس گارانتی محصول، می شود. لازم به ذکر است که با توجه به گستردگی گروههای کالای ارایه شده در وب سایت شیریک، کلیه محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند (مانند کالاهای گروههای کتاب و رسانه و اسباب بازی یا کالاهای مصرفی مانند کارتریج و جوهر چاپگر، پوشاکی که مستقیما با پوست در تماس باشند از جمله لباس زیر و جوراب،مواد غذایی ، مواد مصرفی مثل روغن خودرو و غیره) دارای گارانتی سلامت فیزیکی هستند و مشمول 7 روز مهلت تست و بازگشت کالا نمیشوند.
- درج عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.
- ایرادهای اعلام شده توسط مشتری، توسط کارشناسان خدمات پس از فروش شیریک کنترل و بررسی می شود و در صورت تائید وجود نقص فنی، کالا مشمول استفاده از سرویس فوق میشود. همچنین، این سرویس، اشکال های فنی که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی شود. آسیبهای فیزیکی ناشی از حمل و نقل شامل استفاده از این سرویس نمیشود و جهت اطلاع بیشتر شرایط مربوط به خسارت در هنگام حمل و نقل را مطالعه فرمایید.
- برای استفاده از سرویس مهلت تست شیریک، دقت فرمایید که کالا به خوبی بستهبندی شود، لوازم جانبی و فاکتور به صورت کامل به همراه آن ارسال شود.در صورتی که کالای برگشتی در شرایط اولیه خود توسط شیریک دریافت نشود، امکان سرویس دهی وجود ندارد و کالا خارج از شرایط تعویض محسوب می شود.
- در صورتی که موجودی کالای آسیب دیده در شیریک به اتمام برسد، و شیریک امکان تعویض کالای آسیب دیده با کالای جایگزین را نداشته باشد، میتواند مبلغ کالا را به حساب خریدار استرداد نماید و نوسانهای قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمیشود.
ضوابط و مسئولیتهای مربوط به فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
- اطلاعات مندرج در مورد کالاهای آرایشی بهداشتی، مواد غذایی و شوینده ها منطبق بر اطلاعات درج شده روی بسته بندی محصولات بوده و اطلاعات مربوطه در وبسایت شیریک، صرفاً برای اطلاعرسانی است و جنبه مشاوره ندارد. خریدار باید قبل از استفاده از مواد آرایشی بهداشتی نسبت به کسب اطلاعات حرفهای و اخذ مشاوره از متخصص مربوط اقدام کند.
- نظراتی که کاربران در خصوص کالا در وب سایت درج کردهاند، تجربه یا اطلاعات شخصی افراد است و برای آنها و شیریک مسئولیتی ایجاد نمیکند. همچنین شیریک مسئولیتی در قبال درستی اطلاعات فراهم شده روی بستهبندی کالا ندارد و مسئولیت آن با شرکت تولیدکننده کالاست.
- درصورت عدم آگاهی، اطلاع و ناتوانی مشتری در استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی و یا ایجاد خسارت نسبت به خود یا محصول، تمامی مسئولیت های آن بر عهده مشتری است و فروشگاه شیریک در این خصوص هیچگونه تعهدی نخواهد داشت.
- در صورت تایید معیوب بودن کالای مرجوعی توسط شرکت تامین یا تولیدکننده، شیریک صرفا هزینه کالا یا سرویس را مطابق فاکتور (حداکثر تا 7 روز از تاریخ فاکتور) به مشتری برمیگرداند.
- شیریک نسبت به عوارض جسمی و بیماریهای ناشی از استفاده محصولات آرایشی و بهداشتی (از قبیل حساسیتهای پوستی، جراحات و ...) مسئولیت و پاسخگویی ندارد. انجام پیگیریهای لازم باید توسط مشتری و از طریق شرکتهای مربوط ( نمایندگیها و تامینکنندگان رسمی کالا) انجام شود.
پاداش مشتری
- کارتهای شیریک به ازای عملکرد کاربر بعنوان پاداش به کاربر اعطا می گردد و استفاده صحیح از کارتها به عهده کاربر می باشد، لذا در صورتی که کارتی منقضی شده باشد و یا بدلیل خطای کاربر غیر قابل استفاده گردد شیریک مسئولیتی برای بازگرداندن و یا جایگزینی کارت مورد نظر ندارد.
- پاداش هایی که از جانب شیریک در کیف پول مشتری لحاظ می گردد قابل برداشت نبوده و مشتری تنها می تواند از این اعتبار در ثبت سفارش استفاده نماید، بالطبع در صورتی که سفارشی مرجوع یا لغو گردد تنها مبلغ پرداختتی مشتری قابل استرداد بوده و اعتبار هزینه شده در ثبت سفارش به کیف پول کاربر بازمی گردد، این بازگشت اعتبار شامل کد تخفیف نمی شود
- مقدار پاداش دعوت مشتری جدید با توجه به سیاست های شیریک تغییر پذیر می باشد و لذا اعلام های دوره ای و تبلیغات در این موضوع نیز وابسطه به زمان سیاست اتخاذ شده بوده و همیشگی نمی باشد.
خسارات وارده در زمان حمل و نقل
- شیریک همواره می کوشد تا کلیه سفارش ها به شکل درست و صحیح و بدون آسیب به دست مشتریان در سراسر کشور برسد. با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه) به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و شیریک تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می کند.
- آسیب های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش شیریک اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش شیریک ارسال شود.(برای اطلاعات بیشتر به صفحه رویههای بازگرداندن کالا مراجعه کنید.)
نحوه استرداد
- در هر معامله از راه دور مصرف کننده باید حداقل هفت روز کاری، وقت برای انصراف از معامله طبق ماده 37 قانون تجارت الکترونیکی در اختیار داشته باشد.از این رو در راستای خدمات رسانی بهینه ، شیریک با همکاری کلیه تامین کنندگان خود این امکان را ایجاد نموده تا کلیه کالاهایی که نیاز به تست دارند، تا 7 روز پس از تحویل، دارای فرصت تست باشند لازم به ذکر است درخواست بازگشت کالا میبایست طی بازه هفت روز از دریافت کالا توسط مشتری اعلام گردد، خدمات پس از فروش شیریک تنها درصورتی درخواست مشتری مبنی بر بازگرداندن کالای فروشندگان را میپذیرد که لیبل بارکد که روی کالا نصب شده است، جدا نشده باشد. تبصره: هر گونه نقص فنی در دستگاه شامل سرویس تعویض بدون قید و شرط و فراتر از سرویس گارانتی محصول، می شود. بدیهی است با توجه به گستردگی گروههای کالای ارایه شده در وب سایت شیریک، کلیه محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند (مانند کالاهای گروههای کتاب و رسانه و اسباب بازی یا کالاهای مصرفی مانند کارتریج و جوهر چاپگر) دارای گارانتی سلامت فیزیکی هستند و مشمول 7 روز مهلت تست و بازگشت کالا نمیشوند.
- در صورتی که دلیل بازگشت کالا مشکل فیزیکی یا مغایرت با اطلاعات مندرج در سایت شیریک بوده و قابل تشخیص حین رویت کالا و قبل از استفاده از کالا باشد، مشتری میبایست به محض دریافت کالا، نسبت به تماس و ثبت درخواست بازگشت کالا اقدا نماید، چنانچه بیش از 24 ساعت از تحویل کالا گذشته باشد امکان بازگشت کالا میسر نیست
- شیریک نسبت به عوارض جسمی و بیماری های ناشی از استفاده غلط و یا حساسیت های محصولات آرایشی و بهداشتی مسئولیتی ندارد و پیگیری این مسایل میبایست از شرکت های تولید کننده و نمایندگی های ایشان اقدام گردد
- در صورتی که دلیل بازگشت کالا تغییر نظر مشتری باشد ،استرداد تنها در صورتی قابل اجراست که هیچ گونه تغییری در کالا (بسته بندی - شیرینک - نوشتن یا برچسب روس کالا یا بسته بندی - پلمپ و ...) ایجاد نشده باشد، پروسه بازگشت کالا پس از تایید و ثبت کارشناس مرکز تماس ادامه خواهد یافت
- بازگشت کالا توسط شرکت پست انجام خواهد پذیرفت و مشتری موظف است پروسه بازگشت کالا را عینا طبق توضیحات اعلام شده توسط پشتیبانی مشتریان دنبال کند و عواقب اقدام به بازگشت کالا اعم از بازگشت خودسرانه، حضوری، ارسال به آدرس اشتباه، ارسال با روش دیگر و ... متوجه مشتری خواهد بود
- کالاهای غیر قابل بازگشت شامل اقلام زیر است: مواد غذایی - محصولات آرایشی بهداشتی - لوازم تحریر - کتاب - عطر و ادکلن - لباس زیر - انواع حوله-ملحفه . تنها در صورتی بازگشت کالاهای غیر قابل بازگشت ممکن می باشد که دلیل بازگشت کالا یکی از این موارد باشد: تاریخ انقضای محصول گذشته باشد - اطلاعات درج شده روی کالا و سایت مغایرت داشته باشد - کالا به اشتباه ارسال شده باشد
- استفاده نامتعارف از کالا، اقلام همراه و بسته بندی که موجب هرگونه صدمه فیزیکی، ظاهری ، فنی و از این قبیل باشد کالا غیر قابل بازگشت قلمداد خواهد شد
- بازگشت کالا میبایست با تمامی اقلام همراه ( کابل - دفترچه راهنما - جعبه - هدیه و...) آن صورت پذیرد.
شرایط و قوانین درج نظر در بخش نظرات کاربران
با توجه به اینکه هدف از ایجاد بخش نظرات در شیریک ، اشتراکگذاری تجربهی خرید و کاربری محصولاتی است که به فروش میرسد، در این بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی کارشناسان تایید، نظرش را روی سایت مشاهده کند. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تایید نشده و در نتیجه در سایت به نمایش درنمیآیند. شیریک در قبال نظرات منتشرشده در این قسمت، هیچگونه مسئولیتی ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت بههیچوجه به معنی تایید محتویات نظر نیست.از کاربران محترم خواهشمند است موارد زیر را رعایت کنند:
- فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش از حد معمول، کشیدن حروف یا کلمات، استفادهی مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و اموجی در متن خودداری کنید.
- کاربران ارسالکنندهی نظر متعهدند رعایت شئونات اخلاقی و عرفی را نموده و از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کنند. بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افراد و استفاده از کلمات نامناسب، باعث عدم انتشار نظر کاربر میشود.
- تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند؛ هر کاربر تنها میتواند نظر خود را عنوان کرده و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار کند.
- تنها نظراتی تایید خواهند شد که مرتبط با محصول موردنظر باشند؛ لذا باید از طرح بحثهای متفرقه و غیرمرتبط با محصول پرهیز شود.
- از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیرمطمئن دربارهی محصولات جدا خودداری کنید.
- بهتر است مطالبی در این بخش ثبت شود که برای بازدیدکنندگان سایت مفید باشد؛ لذا باید از بیان هرگونه مطالب شخصی، غیرمرتبط یا غیرضروری در این بخش پرهیز شود.
- استفاده از ادبیات نوشتاری که قابلیت نمایش در سایت را داشته باشد، لازمهی تایید نظرات کاربران است.
- کامنت هایی که با عرف جامعه مغایر هستند تایید نخواهند شد.
- شیریک ممکن است نقد و نظرهای ارسالی کاربران را در راستای رعایت قوانین وب سایت ویرایش کند. همچنین اگر نظر یا پیام ارسال شده توسط کاربر، مشمول مصادیق محتوای مجرمانه باشد، شیریک میتواند از اطلاعات ثبت شده برای پیگیری قانونی استفاده کند. کاربران ضمن استفاده از خدمات وبسایت، حق ویرایش اطلاعات و استفاده از آنها را در چارچوب فوق الذکر به شیریک اعطاء نموده و حق اعتراض را از خود سلب می نمایند.
- با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینکهای موجود در آن، نباید لینک سایتهای دیگر را در نظرات خود ثبت کنید. دقت داشته باشید تا جای ممکن از هرگونه لینکدادن (فرستادن) دیگر کاربران به سایتهای دیگر و درج ایمیل یا نام کاربری شبکههای اجتماعی خودداری کنید. هم چنین از ثبت اطلاعات شخصی از قبیل ایمیل، شماره تماس و نام کاربری شبکههای اجتماعی در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.
سیاست قیمت گذاری
- سیاست قیمت گذاری در شیریک مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. قیمت های ارائه شده برای کالاها نیز همان قیمت عرضه شده برای خرده فروشی است. قیمت های اعلام شده از سوی تولیدکننده و یا تامین کننده آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است و یا در خصوص سایر کالاها ، آنها بر اساس مدل و مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین قیمت می شوند.
- با توجه به طیف گسترده سبد محصولات،شیریک نمیتواند قیمت و موجودی نهایی کالاها را قبل از سفارش گذاری به صورت قطعی اعلام نماید. در مواردی بسیار نادر و در صورت وجود نوسان هایی در بازار و یا اشتباه در قیمت گذاری اگر سفارشی قابل تحویل نباشد،شیریک موظف است در اسرع وقت این موضوع را به فرد سفارش دهنده اطلاع دهد و سفارش را لغو نماید. لازم به ذکر است در صورتی که کالایی پس از ثبت سفارش شامل کاهش قیمت شود، سفارش به روز رسانی و قیمت جدید اعمال می شود. قیمت کلیه محصولات با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و مشتری مبلغ جداگانه ای بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت نمی کند و هزینه های بستهبندی، ارسال و بیمه حمل کالا بسته به شرایط سفارش که در فرم سبد خرید اطلاع رسانی می شود ممکن است جداگانه محاسبه شود.
محتوا
- شیریک نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه تمامی سرویس های خود می کند و به منظور تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل و نیز شرکت های سازنده محصولات استفاده می کند. لازم به ذکر است شیریک تضمین نمی کند که توصیفات محصول و یا دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشد. اگر محصول ارائه شده توسط شیریک دارای هر گونه مغایرت با اطلاعات درج شده در سایت است تنها راه حل، استرداد کالا قبل از استفاده و در شرایط اولیه است.
- وب سایت ها شیریک هیچ گونه مسوولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحه های سایت خود و یا لینک های مرده نمی پذیرد. سرویسهای سایت آن گونه که هست ارائه می شود و سایت شیریک تحت هیچ شرایطی مسوولیت تاخیر یا عدم کارکرد سایت را که میتواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد.
- سایت شیریک ممکن است دارای سرویس هایی با قابلیت مشارکت عمومی موسوم به سرویس های جمعی، همچون اتاق گفتگو، تابلوی اعلانات، تالار گفتگو، نقد، گروه های خبری، شبکه دوستان و سرویس های دیگری باشد که برای تسهیل ارتباط شما با دیگران (چه در مقیاس عمومی مثل تالار گفتگو و چه در مقیاس خصوصی مثل شبکه خصوصی دوستان) ارائه می شوند. شما توافق می کنند که از این سرویس های جمعی، فقط برای ثبت، ارسال و دریافت پیام هایی استفاده کنید که مناسب و مرتبط با آن سرویس خاص باشد.
- کلیه محتویات سایت شیریک شامل قانون حق تکثیر شده و به سایت شیریک تعلق دارد.
نمایندگی
شیریک در حال حاضر در هیچ نقطه ای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویس ها و تراکنش های مالی از طریق دفتر مرکزی پردازش میشود. بنابراین خواهشمند است لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی ، مراتب را جهت پیگرد قانونی به روابط عمومی شیر اطلاع دهید. لازم به ذکر است برای خرید تنها باید به وب سایت شیریک مراجعه و سفارش خود را ثبت کرد.
قوه قهریه
در موارد وقوع حوادث قهری و بروز شرايط اضطراری ، مانند جنگ اعلام شده يا نشده ، انقلابها و اعتصابهای عمومی ، شيوع بيماريهای واگيردار ، زلزله ، سيل و طغيانهای غير عادی ، خشکسالی های بی سابقه و همچنين آتش سوزی گسترده ، طوفان و امثالهم وبه طور کلی هر عامل دیگری که خارج از اراده و اختیار شیریک ، انجام تعهدات حاضر را غير ممکن سازد، شیریک در این باره هیچ گونه مسئولیتی ندارد. شیریک برای حفاظت و نگهداری اطلاعات و حریم شخصی کاربران محترم همه توان خود را به کار میگیرد و امیدوار است که تجربه خریدی امن، راحت و خوشایند را برای همه کاربران فراهم آورد. در صورت وجود هرگونه سوال، لطفا با اطلاعات تماس زیر ارتباط برقرار کنید.